abengijsinspanje.reismee.nl

Martos

In ons hotel geen ontbijt te genieten wel koffie. We hebben nog een chocolade broodje en ieder een gekookt ei, daar doen we het mee. We storten ons weer eens naar beneden, koud dus lange mouwen. Na kilometer of vijf wordt het weer zwoegen om uiteindelijk weer op hoogte in Jaen aan tekomen.Na lekkere bocadillo en koffie vervolgen we onze route. Deze gaat voorlopig weer over een oude spoorlijn. De via verde del aceite, lekker relaxed op en af. Maar toch raken we weer eens van de route af. We moeten mrt een brug over de grote autoweg en kort daarna weer. Ja lees ik op de kaart, dus eerste beste viaduct terug erover heen. De navigatie van beiden slaan alarm. Eerst doorfietsen en mijn MIO zegt okee linksaf, dus doen denk ik. Maar Ab's GARMIN zegt niet doen dus geen rode lijn meer. Terug! Dispuut google maps erbij. We rijden parallel aan de route dus moet kunnen. Nee zegt de garmin terug, okee en even later in de verte op de garmin de route, maar ja daar komen we vandaan. Dan maar helemaal terug, met tegenzin viaduct weer over en ja hoor daar staat Ab al bij vervolg van de route. Enkele honderden meters verder begint een tunnel, lang en goed verlicht, zo komen we dus terug aan de goede kant van de autoweg. Mooi, verder fantasties mooie route en lekker fietsen. Na de lange dag van gisteren om 16 uur in Martos terras opgezocht, hotel geboekt en ingekwartierd. Later, geloof het of niet in cafetaria kebab gegeten. Daarna bij bar op terras nog afzakkertje. Of we het niet koud hadden in onze Tshiirtjes. FRIO vroegen de dames uit zoals Ab het zegt "onze league" Brrrr