abengijsinspanje.reismee.nl

Cordoba

Uitgeslapen in onze casa rural. Brood gehaald, kopje koffie en fietsen oppakken. Korte route naar Cordoba. Staan buiten als twee fietsers aankomen en in engels vragen of er iemand is. Ik vraag of ze er komen verblijven. Nee ze komen voor een stempel, gisteren op zoek naar inventaris hebben ee die gezien. Blijkt dat het twee spaanse jongemannen uit Almeria zijn. Ze volgen een camino route en gaan vandaag tot Cordoba. Na stempelen vertrekken ze. Wij ook. Het weer is zomers en de route gaat door akkers en afnemende aantallen olijf boomgaarden. Halverwege worden we ingehaald door de spaanse jongens. En bij binnenkomst in Cordoba zitten ze op het eerste beste terras. Goed idee want 45 km lang heen mogelijkheid iets te drinken. In Engels en met handen en voeten praten we. Hun vakantie zit er op. Volgend jaar gaan ze verder. Ons plan is te kamperen, maar we krijgen niet helder of de camping in de stad weer open is. Een van de Spaanse fietsers zoekt het op, definitief gesloten. Ab boekt via internet lokatie een appartement. We nemen afscheid en vinden ons top onderkomen.