abengijsinspanje.reismee.nl

Arcos de la Jerez

We rijden eerste uurtjes nog in de delta ven Guadalquivir. Dan komen we in de uitlopers van de volgende sierra. Het is een mooie golvende route die we afleggen. Tussendoor krijgen we bericht van de eigenaar van ons appartement dat hij een half uur nodig heeft om er te zijn. We besluiten hem te berichten als we op het adres zijn. Al vlot hebben we zicht op Arcos. Het stadje torent hoog boven de omgeving uit. Dus aangekomen in de steile straatjes onze route gezocht. Beetje fietsen, soms lopend. Ons onderkomen ligt hoog in de stad. We bellen de eigenaar en half uurtje later is hij er op de motor. De fietsen kunnen mee naar binnen. Tot onze verbazing naar beneden, onder straat niveau. Aan de andere zijde hebben we fantatisch uitzicht over het dal en zitten we tientallen meters hoog. Onze hospes heeft ook nog een biertje voor ons klaar en voor de volgende ochtend ontbijt. Top geregld weer. In de avond besluiten we op de beschreven routes te blijven. Voor Gibraltar geen kaart.